A társasjátékokban történetek, stratégiák lehetnek, középtávú célok, csapatmunka vagy épp versengés. Számos olyan terület fejleszthető, melyet direkt tudáselsajátítással nem érintenénk. Az óvoda még a játékos fejlesztés terepe. A csoportszobában megtalálható játékkészlettel is lehet módszertani újításokat és valódi pedagógiai célokat belevinni a játékba, hiszen ma már a társasjátékok használatának is létezik pedagógiája, módszertana, jó gyakorlatai.

Társasjátékokkal az összes olyan kompetenciát fejleszthetjük, melyek a későbbi életben is kiemelten fontosak: felhasználhatjuk a logikai táblajátékok katalizátor szerepét a gondolkodási, szociális és érzelmi készségek fejlesztésében. 

Képzésünkben egy olyan társasjáték-pedagógiai modellt mutatunk be, amelyben a játék az játék, mégis kiemelt figyelmet szentel az érinthető fejlesztési céloknak, az óvodai foglalkozásokba való beemelhetőségnek, valamint a megfelelően kijelölt pedagógiai céloknak és tanulásszervezési formáknak.