„Egy hajóban evezünk” – Ez azt jelképezi számunkra, hogy ugyan sok dologról másképpen gondolkodunk, de mégis egy társadalomban élünk, így együtt kell fontos témákat megvitatnunk és döntéseket hoznunk. A mindannyiunk jövőjére hatással lévő kérdéseket érdemes alaposan átgondolni, minden nézőpontot megjeleníteni és ezek alapján dönteni. Így tudjuk egyensúlyban tartani a közös hajót, amin együtt utazunk. 

Ez áll a VoxPop vitajáték szabálykönyvének első oldalán és nem is fejezhetné ki jobban, miért érdemes vitázni, miért érdemes olykor kilépni a komfortzónánkból és egy másik perspektívából megvizsgálni az adott kérdést, problémát. 

Hogy miért érdemes és hasznos pedagógusként elsajátítani a vitázás elméleti és módszertani alapjait, arra leginkább a folyamatosan változó világunk adja meg a választ. Nem újkeletű a nézet, miszerint a ma diákjait egy olyan világra készítjük fel, melyről ma még alig tudunk valamit. Ezért sokkal értékesebb tudás lehet számukra jól használható, adaptív készségeket elsajaátítani. Épp ilyen a vitakultúra fejlesztése is. A vitázás elméleti és módszertani alapjaival olyan eszköz lesz a pedagógus kezében, melyet rugalmasan formálhat az éppen aktuális diákcsoportjára, témákra és célokra egyaránt. A vitázás nem tantárgy specifikus, így a pedagógiai munka bármely pontján bevethető. Az elméleti és módszertani alap mellett a pedagógus megismerkedhet két konkrét vitajátékkal is (VoxPop és Kártyajáték), melyeket szintén beépíthet majd a pedagógiai gyakorlatába. A tanulás nem ér véget a tanfolyam elvégzésével, hiszen a vitázás, az egyes vitajátékokban való jártasság folyamatosan tovább fejleszthető.